Fitter worden door te fietsen: het kan!

De lente is weer in het land en de zomer loert om de hoek. Dat wil dus zeggen dat het wielerseizoen terug van start is gegaan. Het uitstekende moment om te beginnen werken aan jouw summer body. Niet gemakkelijk, maar wij proberen je toch te overtuigen.

Binnen of buiten fietsen?

Uiteraard opteren de meesten onder ons ervoor om buiten in de natuur te fietsen. Dat is heel wat aangenamer dan binnen op een hometrainer. Bovendien zal die fietstocht buiten allicht meer kilometers op de teller halen dan wat je binnen verzet. Anderzijds, ook binnen fietsen kan zo zijn voordelen hebben. De indoorcyclinglessen van Sportoase zijn bij uitstek de beste manier om aan jouw conditie te werken. Lekker zwetend over de kasseien rijden, bergen beklimmen, sprinten… Bij Sportoase kan het allemaal. En dat op de beats van de meest opzwepende muziek.

Is alleen fietsen niets voor jou? Het Sportoase Cycling Team is het alternatief!

Niets is zo vervelend als helemaal alleen moeten sporten om in conditie te blijven. Dat geldt ook voor de fietssport. Voor enkele uurtjes met een groep de baan op trekken en gezellig een babbeltje slaan – met veiligheid voorop – is toch véél leuker?! Wanneer je met een grote groep de fiets opspringt, is het aan te raden om maximaal met twee personen naast elkaar te fietsen zodat het omringende verkeer geen hinder ondervindt. De ervaring leert ons dat fietsen in een ‘peloton’ niet zo gemakkelijk is. Wees dus zeker alert en voorkom valpartijen.

Iedereen is welkom bij het Sportoase Cycling Team! Met als doelstelling om jaarlijks aan enkele fietsevents deel te nemen, trekken wij er met plezier wekelijks 2 à 3 uur op uit.

Werken aan een beter milieu

‘Fietsen’ zorgt er niet alleen voor dat jij je beter in je vel gaat voelen, het is daarnaast ook nog eens beter voor het milieu. Twee vliegen in één klap!

Met de fiets naar het werk? Met de fiets naar de bakker? Of zelfs met de fiets naar de kapper – op voorwaarde dat het goed weer is om achteraf jouw nieuwe coupe niet uit vorm te halen? Telkens je de fiets verkiest boven een gemotoriseerd voertuig, breng je jouw conditie meer op pijl en help je het milieu ook nog een handje. Good job!

Genieten van een betere nachtrust

Voor het slapengaan een ontspannend tochtje maken op de fiets, werkt zeer bevorderend voor jouw nachtrust. Na de inspanningen die je hebt verricht, komen er enkele hormonen, waaronder melatonine, in je lichaam vrij die een positieve invloed hebben op je nachtrust. Een stresserende werkdag achter de rug? Je weet dus wat er jou te doen staat.


Gepubliceerd in: Blog

Meer blog artikelen

Welkom Babette De Batist!

Sportoase-ambassadrice Sofie Goos en haar partner Jef de Batist lieten ons vol trots weten dat hun d...