Welcome back - Een antwoord op al uw vragen!

Al onze centra zijn open!

 
                                                    Sportoase zorgt voor een veilige en gezonde omgeving, waar je in alle vertrouwen en met alle comfort terecht kan om te komen sporten en genieten.

Opstarten in dit 'nieuwe normaal' doen we allen samen. Sportoase focust zich op een maximaal comfort voor alle bezoekers en hoopt op een vlotte heropstart.
Dankjewel alvast voor je begrip en steun.

Problemen bij het registreren of reserveren van je groepsles, fitnesstraining of zwembeurt? Klik hier!

 

Blijf je botsen op een foutmelding?
Stuur een mailtje naar jouw centrum met je naam, voornaam en geboortedatum!

Onze medewerkers volgen het graag voor je op!

Opgelet! Reservaties voor een zwembeurt bij Sportoase Veldstraat gebeuren via zwembaden.antwerpen.be, voor een reservatie voor een schoonheidsbehandeling, doelgroepenzwemmen of groepsles bel je ons even via 03/290.55.55

 

FAQ - Sportoase Aqua (zwembad)

Wanneer zijn de zwembaden van Sportoase weer open?

Sinds woensdag 1 juli zijn alle Sportoase complexen terug geopend. Dit volgens de gekende openingsuren.

Wat kan er al? En wat nog niet?

Zowel onze sport- als recreatiebaden zullen open gaan. Ook onze sauna's douches, kleedkamers en wc's zal u kunnen gebruiken. Al deze zaken zijn toegelaten mits het bewaren van 1,5 meter afstand van de andere Sportoase-bezoekers en medewerkers.
De stoombaden en jacuzzi's zullen nog niet beschikbaar zijn. Zwemfeestjes kunnen voorlopig nog niet plaatsvinden bij Sportoase.

Is een zwembadomgeving veilig?

Dankzij de constante luchtzuivering en het gebruik van chloor in en rond het zwembad, zijn experts het er over eens dat deze omgeving erg veilig is. Onze medewerkers en protocols zullen er op voorzien zijn om ook van de gangen en kleedruimtes veilige zones te maken!

Hoe ziet mijn zwembadbezoek er uit vanaf 1 juli?

Het spreekt voor zich dat we in de aanvangsfase na 1 juli openen in een -tijdelijke- nieuwe realiteit. Via deze video ontdek je hoe je zwembadbezoek er aanvankelijk uit zal zien!

Weet dat je steeds je zwembeurt dient te reserveren via reserveer-online.sportoase.be

  • Een zwembeurt voor het baantjes zwemmen: 1 uur zwemmen en telkens 15 minuten voor en na de zwembeurt om om te kleden.
  • Een zwembeurt voor het recreatiegedeelte: 2 uur zwemmen en telkens 15 minuten voor en na de zwembeurt om om te kleden.

We vragen je steeds de aangegeven richtlijnen te volgen en de gereserveerde uren te respecteren.

Wanneer u reserveert voor een bepaald uur , kunt u zich vanaf dan naar de kleedkamers begeven om zich te gaan omkleden.

Dat reserveren, hoe werkt dat juist?

Wenst u een individuele zwembeurt te reserveren, koop dan eerst een beurt aan. Vervolgens ziet u de kalender om uw beurt te plannen. Uw ticket is 2 weken geldig. 

  • Reserveren kan vanaf NU
  • Nog geen abonnement of beurtenkaart? Je kan deze online aankopen in onze webshop 
  • Het is belangrijk eerst uw ticket, beurtenkaart of abonnement aan te kopen, daarna kan u pas reserveren.
  • Heb je reeds een beurtenkaart of abonnement, registreer dan als bestaand lid.
  • Na het aankopen van uw zwembeurt, zal je automatisch doorverwezen worden naar het platform om je zwembeurt in te plannen.
  • Klik hier voor alle details over het reserveren
  • Maak een reservatie voor elke persoon die komt zwemmen
  • Na het online reserveren ontvang je een QR-code die je bij je bezoek laat scannen aan de inkombalie.
  • Respecteer je gereserveerde uren

Reservaties voor een zwembeurt bij Sportoase Veldstraat gebeuren via zwembaden.antwerpen.be, voor een reservatie voor een schoonheidsbehandeling of groepsles bel je ons even via 03/290.55.55

Zullen er zwemlessen plaatsvinden in de zomervakantie?

Ook de zwemlessen zullen weer opstarten. Hoe en wanneer? Dat vind je hier!

Kan ik nog een €2-muntstuk vragen aan de balie?

Neen. We vragen zelf een muntstuk van 2 Euro te voorzien voor het gebruik van de lockers.

Zit je nog met vragen? Lukt het reserveren van je zwembeurt niet?

Lukt het niet? Sportoase is telefonisch bereikbaar tijdens onze gekende openingsuren. Tip: Bel een keertje rond 17u

Kunnen we als grote groep komen zwemmen?

Voorlopig mogen we nog geen grote groepen (bijvoorbeeld jeugdbeweging) ontvangen.

Is mijn abonnement en/of beurtenkaart nog steeds geldig?

Sportoase koos er meteen voor om al haar leden geen extra nadeel te laten ondervinden. Je abonnement zullen we verlengen met de exacte duur van de sluiting!

Ik betaal per domiciliëring, wat nu?

Het bedrag dat je reeds betaalde voor de maand maart zullen we verrekenen bij de eerstvolgende betaling in juli. Op die manier zal je geen verdere hinder ondervinden als trouw lid van Sportoase!

Zal ook Sportoase Veldstraat al haar baden (badenhuis etc) weer openen?

In Sportoase Veldstraat (Antwerpen) openen we het zwembad en de schoonheidsbehandelingen (inclusief massages) vanaf 1 juli. Het badenhuis en de wellness dienen voorlopig gesloten te blijven.

 

FAQ - Algemeen

Openen alle centra weer de deuren op woensdag 1 juli?

Ja! Je kan weer terecht voor je favoriete sport- of ontspanning, enkel de stoombaden, Hammam en whirlpools blijven nog even dicht.

Is mijn abonnement en/of beurtenkaart nog steeds geldig?

Sportoase koos er meteen voor om al haar leden geen extra nadeel te laten ondervinden. Je abonnement zullen we verlengen met de exacte duur van de sluiting!

Ik betaal per domiciliëring, wat nu?

Je zal niet betalen in de maand juni. Voor de maand maart betaalde je reeds, dus heb je nog 19 dagen tegoed van ons. De overige dagen in juni krijg je van ons cadeau! Zo krijg je de ruimte om zelf te kiezen wanneer je weer start, in alle vertrouwen en comfort. Je zal dus pas weer betalen in de maand juli.

Ben je lid in een vestiging die opengaat op 1 juli? Dan verekenen we de reeds betaalde dagen (die je in maart betaalde) met je eerste domiciliëring, ook jij zal 4 dagen cadeau krijgen, zo betaal je slechts voor 8 dagen in juli.

Ik heb een all-in abonnement of combi-abonnement met zwembad. Maar de zwembaden openen nog niet...

Je kan uiteraard wel terecht in de fitness. Het verschil zullen we in uw voordeel verrekenen bij de eerstvolgende doorrekening.

Kan ik weer terecht bij Sportoase Veldstraat voor schoonheidsbehandelingen?

Dit zal weer kunnen vanaf woensdag 1 juli 2020. Reserveren kan uitsluitend telefonisch: 03/290.55.55.

Kunnen we als club weer gebruik maken van de sporthallen van Sportoase?

Hiervoor neem je best contact op met de centrummanager van jouw gewenste sportcentrum.

Gaat de spaaractie nu door?

Vanaf al onze centra weer open zijn (1 juli 2020) zal ook de spaaractie van maart weer hervat worden! Deze zal verdergezet worden via de app. Download de app nu al.

Wat met mijn combi-, of all-in abonnement in juni als het zwembad nog niet open mag maar de fitness wel?

De mensen met een domiciliëring die aqua in hun abonnement hebben zitten en de maand maart volledig betaald hebben, krijgen een tegoed bij de eerste inning in juli. In juni wordt er nog niets geind!
De mensen met een cash-abonnement zullen een verlening krijgen van hun abonnement.

Kunnen we weer gebruik maken van de squashzalen en de klimmuur in Sportoase Philipssite?

Ja! Reserveren kan via de telefoon: 016/740.740. 

 

FAQ - Sportoase HealthClub (fitness)

Wanneer gaan de fitnesszalen van Sportoase weer open?

Deze zijn allemaal open!

Wat kan er al? En wat nog niet?

Vanaf 8 juni kan je bij Sportoase reeds terecht om te genieten van je fitness-training en/of groepslessen. De zwembaden, en dus ook de groepslessen in het water, herstarten op 1 juli

Zijn de kleedkamers en douches beschikbaar?

Tot en met 30/06 zijn deze nog niet toegankelijk, we vragen je om kostbare spullen thuis te laten en in sportkledij aan te komen.

Vanaf woensdag 1 juli zullen de kleedkamers, lockers en douches terug beschikbaar zijn. We zorgen er ook hiervoor dat er altijd voldoende afstand kan gehouden worden. 

Heeft jouw Sportoasevestiging ook een sauna in de kleedkamers? Goed nieuws, deze zal ook opnieuw beschikbaar zijn vanaf 1 juli.

Met welke specifieke veiligheidsmaatregelen dien ik rekening te houden bij mijn training?

Gebruik het gezond verstand. Hou afstand (1,5 meter), geef geen handen, ontsmet je toestel na gebruik en respecteer je gereserveerde tijdslimiet. 

Kan ik zo lang fitnessen als ik wil?

Iedereen kan 3 fitnessbeurten inplannen. Een beurt duurt max.2 uur. Wanneer je bent komen trainen, kan je meteen opnieuw een beurt reserveren.
Indien je fitnessbeurt gedaan is, maar je langer wenst te trainen, bekijken onze aanwezige coaches graag of de capaciteit het op dat moment toe laat. Vraag er dus gerust achter!

Ik ben nog geen lid, maar wil wel aansluiten. Kan dat?

Jazeker, maar we vragen je wel even een afspraak in te plannen. Dat kan hier!

Moet ik mijn training reserveren?

Ja! Hier zie je hoe je dat doet:

  • Ben je reeds lid? (je hebt een abonnement), dan kan je meteen een account aanmaken
    • Een account maak je aan op basis van je e-mailadres en geboortedatum
      Als je e-mailadres nog niet in onze database zit neem je voor de eerste reservatie telefonisch contact op met je Sportoase-vestiging
  • Met dit account kan je nu hier reserveren.
  • Reserveren kan met een account via de website of via onze app
  • Registreren kan via de website, nog niet via de app!
  • Klik hier voor meer info!
  • De volledige handleiding voor reservaties ontdekt u hier!
  • Je ontvangt 3 credits, 1 credit = 2 uur trainen. Zo kan je dus 3 trainingen inplannen. Na je training bij Sportoase krijg je automatisch je credit terug.

Ik wens te sporten in het nieuwe complex in Heist-op-den-Berg. Kan dat?

Uiteraard! Weet wel dat je bij Sportoase De Lo enkel telefonisch kan reserveren: 015/646.160


FAQ - Sportoase Group & Fun (groepslessen)

Wanneer gaan de groepslessen van Sportoase weer door?

Onze groepslessen starten overal vanaf 1 juli. Hier vind je het hele aanbod 

vanaf 1 juli breiden we overal onze capaciteit volgende richtlijnen van de overheid uit!

Hoe ziet het uurrooster er uit?

Die kan je hier raadplegen; uurroosters groepslessen

Met welke specifieke veiligheidsmaatregelen dien ik rekening te houden bij het deelnemen aan groepslessen?

Vanaf heden is reservatie altijd verplicht! Op deze manier kunnen we een healthy distance voorzien voor alle deelnemers.

Er is een vak aangeduid op de vloer met stickers, zo kan je steeds een healthy distance aanhouden

Kan ik gewoon een beurtenkaart aankopen?

Je beurtenkaart aankopen of herladen blijft mogelijk aan de balie van het sportcentrum.

Moet ik mijn groepsles reserveren?

Ja! Hier zie je hoe je dat doet:

  • Ben je reeds lid? (je hebt een abonnement of beurtenkaart), dan kan je meteen een account aanmaken
    • Een account maak je aan op basis van je e-mailadres en geboortedatum
      Als je e-mailadres nog niet in onze database zit neem je voor de eerste reservatie telefonisch contact op met je Sportoase-vestiging
  • Met dit account kan je  hier online reserveren zoals voordien.
  • Reserveren kan met een account via de website of via onze app
  • Registreren kan via de website, nog niet via de app!
  • De volledige handleiding voor reservaties ontdekt u hier!

Ik wens te sporten in het nieuwe complex in Heist-op-den-Berg. Kan dat?

Uiteraard! Weet wel dat je bij Sportoase De Lo enkel telefonisch kan reserveren: 015/646.160 


Ander nieuws & acties