Hoe staat het met jouw goede voornemens? Wij geven 5 tips om gemotiveerd te blijven

Nieuwjaar is al even gepasseerd en dat summer body is misschien nog veraf, maar hou je het nog vol? Wij weten dat het niet gemakkelijk is, maar we geloven in jou. Met onze 5 tips blijf je sowieso gemotiveerd.

1. Kies een concreet doel …

Oké, je wil graag 10 kg afvallen, maar dat krijg je natuurlijk niet meteen in een paar weken voor elkaar. Stel daarom voor jezelf concrete stappen op en zorg dat ze meetbaar zijn. Neem je bijvoorbeeld voor om minstens 2 keer per week te gaan sporten, of minstens 3 keer per week een gezond slaatje te eten als lunch. Dat zijn resultaten waar je makkelijker naar kan streven en die je zelf in de hand hebt. 

Ook bij Sportoase helpen je hier trouwens graag bij. Zo maak je met onze spaaractie nog heel maart kans op fijne prijzen. Bepaal hoe vaak jij wil gaan sporten (3x, 6x, 9x of 12x), spaar en win! Alle info vind je hier

2. … en maak het jezelf niet te moeilijk

Bijna iedereen maakt voornemens voor een heel jaar, en dat is best lastig vol te houden. Vaak willen we bovendien ook nog veel verschillende voornemens tegelijk waarmaken. We gaan in 2019 én meer sporten, én gezonder eten, én het huis volledig renoveren én meer tijd maken voor onszelf. Niet bepaald realistisch, toch?

Vergeet vooral niet te genieten en zorg dat je ook plezier beleeft aan het waarmaken van je doelen. Waarom zou je na het sporten niet kunnen genieten van een beetje wellness? In vele van onze zwembaden kan je genieten van sauna's, stoombaden en ligzones. En voor dat tikkeltje extra kan je steeds terecht in de uitgebreide van Sportoase Veldstraat in Antwerpen. Dat heb je absoluut verdiend!

3. Betrek je vrienden erbij

Sporten is zoveel leuker in goed gezelschap. Schrijf je in voor een supertoffe groepsles of sleur je vrienden mee naar de fitness of het zwembad. Maar zelfs als ze niet meteen mee willen, loont het toch om hen te vertellen over je goede voornemens. Zo kunnen ze je steunen bij wat je doet en je aanmoedigen. Het is toch altijd nog iets makkelijker om vol te houden onder een klein beetje sociale druk.

4. Een slechte dag is nog geen slecht jaar …

Iedereen heeft wel eens een slechte dag, maar laat dat je vooral niet ontmoedigen. Om jezelf te helpen als het eens wat minder gaat, kan je voor jezelf een lijstje aanleggen met zaken als “op vrijdag eens geen frietjes eten na de fitness” of “maar één glaasje wijn drinken in plaats van twee”. Probeer vervolgens telkens als het even wat moeilijker gaat met de weg naar je summer body één item van de lijst te schrappen. Met die kleine doelstellingen hou je de moed erin op weg naar je grotere doel.

5. … en je kan beter belonen dan straffen

Wees niet te hard voor jezelf, volhouden is lastig. Vergeet jezelf dan ook niet af en toe te belonen voor je inzet. Stevig gesport en alle spieren in je lichaam schreeuwen om aandacht? Installeer je in de brasserie van Sportoase en geniet van iets lekkers. Je hebt het verdiend na al dat harde werk. Ben je op je lijn aan het letten? Dan trakteer je jezelf misschien beter op een geweldige, nieuwe sportoutfit dan op een hamburger.

Ziezo, met deze tips lukt het je wel om vol te houden. En met een Sportoase in jouw buurt, wordt sporten een echt plezier. Geniet van onze fitness, groeplessen, het zwembad en de wellness om van jouw voornemen een groot succes te maken. Wij duimen!


Gepubliceerd in: Blog

Meer blog artikelen